Betingelser

Betaling, Levering og Returforsendelse

Betaling:
Hos importøren er det muligt at betale med Kreditkort samt bankoverførsel, ved brug af internetshoppen.
Afhenter du den i butikken, kan du naturligvis betale kontant eller med kreditkort der også.
Kreditkort:
Vi modtager betaling med Dankort,  E-Dankort, VISA og Mastercard via. epay.dk
epay.dk krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol.
Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller
andre informationer under transaktionen med NETS(PBS).
Et betalings vindue ved Dankort betalings udbyderen epay.dk vil poppe op.
Siden ligger på epay.dk´s server. Der kan du trygt indtaste dine
dankort oplysninger uden de kan ses af NOGEN anden, heller ikke importøren.
Se mere her: epay.dk
Shoppen regner selv det totale beløb med fragt og moms sammen.
Vælger du at benytte Kreditkort kommer du til et betalings vindue hos epay.dk
Pengene bliver altid først trukket EFTER din vare er afsendt.

Skal du betale importøren et aftalt beløb via Kreditkort, uden at gå igennem webshoppen
kan du benytte dette Betalings Vindue

Bankoverførsel:

Efter du har foretaget et indkøb her i shoppen, vil du automatisk modtage en mail med information med vores bank konto informationer og en vedheftet proforma faktura i PDF formatet.

Disse er:
Sparekassen djursland
Reg.nr.: 9388
Kontonr.: 7900316946
Medgiv venligst ordre nummer som bemærkning ved overførelsen
Når vi har registreret din indbetaling på vores bank konto
vil varen blive afsendt fra vores lager.

Ved afhentning skal penge være gået ind inden jeg kan udlevere varen.

Rentefri Afbetaling:
importøren kan også tilbyde rentefri afbetaling via SPV direkte og LånLet. Elle Viabill.  Se mere HER

EAN fakturering:
importøren kan naturligvis også fakturere via. EAN.
Bare vælg bank overførsel og skriv dine EAN data i bemærknings feltet.
Medgiv kontakt oplysninger så importøren kan kontakte den, der sidder med EAN- Betalinger.

Levering:
Vi sender varer hver dag, så du skal forvente en leveringstid på
ca. 1-3 arbejdsdage efter vi har registreret din betaling.
Din vare leveres med Post Danmark, DAO eller Fragtmand
(afhængig af varetype).

Vejer pakken mere end 20kg. er kun afhentning, fragtmand eller Postnord til din hjemme adresse muligt.

Postnord kun op til 30kg. og IKKE til pakke shop, da de ikke må løfte så tunge pakker.

importøren kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO, PostNord eller Fragtmand.
I tilfælde af meget forsinkede eller decideret udebleven leverancer,
fremsender importøren naturligvis en ny leverance uden beregning.

Ved udebleven leverancer bedes henvendelse rettet til:
Importøren
Hovedgaden 18
8961 Allingåbro
Tlf: 30 123456
E-mail: info@importoeren.dk

Afhentning her i butikken i 8961 Allingåbro:

Vi bor oven på butikken, her i 8961 Allingåbro.
Og kan “nærmest altid” åbne op efter aftale.
Også aften, helligdage og weekender.
Men ring/ skriv lige først.
Jimmi Mob: 30 123456 / info@importoeren.dk

Fragt via. DAO, PostNord eller fragtmand:

Bemærk:
DAO sender kun maks. 5 kg til din postkasse og op til 15 kg. til en Pakkeshop.

Postnord sender maks. 30 kg. hjem til dig og maks. 20kg. til pakkeshop.(da pakkeshop ansatte ikke må løfte mere end 20kg)
Alt over 30kg skal afhentes her eller sendes med fragtmand.
Fragtmand priser gælder hele Danmark. Dog IKKE, “ikke bro faste øer”.
Der leveres kun til “ikke brofaste øer”, Færøerne, Grønland eller udlandet EFTER aftale.
Fragt priser i tabelen er med moms.
Fragt er beregnet efter denne nedenstående tabeller:
DAO

DAO hjemme levering. KG. Op til: kr.
1 kg. DAO, hjemme levering. 54
5 kg. DAO, hjemme levering. 69
DAO pakkeshop. KG. Op til:
1 kg. DAO Pakkeshop 59
5 kg. DAO Pakkeshop 69
10 kg. DAO Pakkeshop 79
15 kg. DAO Pakkeshop 99

POSTNORD:

1 kg. PostNord Pakkeshop 59
5 kg. PostNord Pakkeshop 69
10 kg. PostNord Pakkeshop 89
20 kg. PostNord Pakkeshop 129
POSTNORD Hjemmelevering:
1 kg. PostNord Hjemmelevering 85
5 kg. PostNord Hjemmelevering 99
10 kg. PostNord Hjemmelevering 119
20 kg. PostNord Hjemmelevering 139
30 kg. PostNord Hjemmelevering 189

GLS

GLS Pakkeshop Op til: kr.
1 kg. GLS, Pakkeshop. 54
5 kg. GLS, Pakkeshop. 69
10 kg. GLS, Pakkeshop. 89
GLS Hjemme levering:
1 kg. GLS Hjemme levering 79
5 kg. GLS Hjemme levering 89
10 kg. GLS Hjemme levering 99
20 kg. GLS Hjemme levering 149
Alt over 30 kg med fragtmand og derfor på træ palle:
1/4 palle med fragtmand 30kg op til 100 kg. 263
1/2 palle med fragtmand 100kg op til 200 kg. 380
1/1 Palle med fragtmand 200 kg. op til 400 kg. 760


Shoppen beregner selv efter den totale vægt af de ting du har puttet i indkøbsvognen.

Fortrydelsesret:
I forbrugerkøbsloven har køber 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov om visse forbrugeraftaler. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du skal meddele os, senest 14 dage efter modtagelse af varen, at du ønsker at returnere varen – brug gerne dette fortrydelsesskema . Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte at modtage varen. Varer, der har været “i jord” eller er “uladsiggørlige, at pakke igen”, opfylder ikke lovens forudsætninger for at gøre fortrydelsesret gældende, idet de ikke er egnede til videresalg efterfølgende. Returneres varen i ubrudt emballage og ubrugt, refunderes det beløb, du har betalt for varen. Har du taget varen i brug, vil importøren foretage en vurdering af varens værdiforringelse, og herefter kun refundere det beløb, der svarer til forskellen mellem værdiforringelsen og den pris, du har betalt for varen.
Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til:
importøren
Hovedgaden 18
8961 Allingåbro
Ovenstående adresse benyttes også ved returnering af varer i forbindelse med reparation / reklamation. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt til os. Beløbet bliver refunderet til det kort, du har betalt med, eller til din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse. Omkostninger til fragt og porto i forbindelse med udnyttelse af fortrydelsesretten refunderes ikke – du skal selv betale for at returnere varen. Ved returnering af en vare, skal du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor din postkvittering / dit track-and-trace nummer. Du skal afsende varer, der returneres, senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb. For at lette ekspeditionen kan du vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, og du må også meget gerne benytte dig af vores fortrydelsesskema , som du kan sende med varen.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
For information om hvad det koster dig at sende varer retur, bør du undersøge priser hos de forskellige udbydere. Alt efter pakkens størrelse / vægt, og i visse tilfælde adressen, returpakken afsendes fra, er der i Danmark forskellige takster. Vi foreslår dig at undersøge f.eks. Post Danmarks,Danske Fragtmænd, Brings, GLS og andres hjemmesider for priser på returnering af pakker / paller. Vi henviser F. eks. til flg. hjemmesider:

Post Danmark
Danske Fragtmænd
GLS

Du er naturligvis også velkommen til at returnere varen personlig, her til Butikken i Allingåbro.
Kunde nr. og faktura nr. fremgår af den faktura, du har modtaget sammen med varerne. Årsag til returnering kan være mange; f.eks. ønske om at bytte varen til en anden eller lign. Venligst også oplys, hvordan vi bedst kan kontakte dig (f.eks. mobilnummer, e-mail, arbejdstelefon, bestemte tidspunkter osv.), hvis det skulle blive nødvendigt.

Bemærk, at varer, der har været “i jord” eller er “uladsiggørligt, at pakke igen” IKKE tages retur.
Har du spørgsmål til din returnering, kan du altid kontakte os på tlf: 30 123456
(alle hverdage 8 – 16), eller på mail – skriv til info@importoeren.dk

Reklamationsret:
Handelskøb: Køber skal give skriftlig meddelelse om fejl/mangler direkte til importøren uden ugrundet ophold dog senest tre dage efter mangelen er opdaget eller burde have været opdaget. Meddelelsen skal indeholde en specifikation af mangelen. Såfremt køber ikke underretter importøren om en mangel inden for de angivne frister, mister køber sin ret til at fremsætte krav i anledning af mangelen. I tilfælde af reklamation er køber ikke berettiget til at returnere varen til importøren uden forudgående skriftlig accept. Ethvert mangelskrav skal uanset art være gjort gældende senest 24 måneder efter leveringstidspunktet. Undlader køber dette, kan køber ikke efterfølgende påberåbe sig mangelen. importøren’s ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til, efter importøren’s valg, enten at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele køber et af importøren fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag. Køber kan ikke gøre andre mangelsbeføjelser gældende.

Forbrugerkøb:
Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret.
De første 6 måneder er der en formodning for at en evt. mangel kunne være til stede fra start.
De sidste 18 måneder er det dig som køber, der skal sandsynliggøre, at manglen var til stede fra start.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold, uautoriserede indgreb eller ibrugtagen af defekt vare. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, repareret, eller få et afslag i prisen / pengene retur, alt afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter du har opdaget manglen. Reklamationen skal være berettiget, dvs. manglen på varen må ikke være opstået af f.eks. forkert brug af produktet, misvedligeholdelse/manglende vedligeholdelse eller anden skadeforvoldende adfærd. Ved returnering bedes du oplyse så detaljeret som muligt hvad problemet er. Vi opfordrer dig til at benytte dette reklamationsskema – det letter ekspeditionen. Du skal selv afholde fragtomkostninger til og fra reparationsstedet. Bemærk: at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Under alle omstændigheder anbefaler vi dig at kontakte vores tekniske afdeling som det første, hvis du vil reklamere over en vare. Ofte kan dit problem løses over telefonen ved hjælp af et par gode tip fra en tekniker, eller ved at de sender dig en reservedel, hvis du selv kan udbedre skaden.
Teknisk afdeling træffer du på Tlf: 30 123456 alle hverdage fra 8 – 16, eller du kan sende en e-mail på adressen info@importoeren.dk Vi kontakter dig, hvis du fortryder eller reklamerer Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid blive kontaktet, når vi har modtaget varen og få at vide, hvordan den videre proces er i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. Ved fejl, mangler eller evt. varer indsendelse bedes henvendelse rettet til:

Importøren
Hovedgaden 18
8961 Allingåbro
Tlf: 30 123456
E-mail: info@importoeren.dk

Menu Title